Ayla idag!

Gick så sjuuuuuukt jävla bra idag! Red med långspö idag för att kolla om hon gick bättre med det. Och så jävla rätt jag hade. Gud vilken skillnad på häst. Stannade inte en gång, försökte inte äta gräs en gång & försökte inte ens vända en gång. Tror hon börjat lita på mig mer, och hon känner har jag litar på henne mer. 
-
Körde mycket galopp & trav. Eller kanske 3 galoppsträckor och 5 travsträckor. Hon blev bara lite varm där sadeljorden suttit så det var ju bra :) 
-
Iallafall så började jag skritta fram i 7 minuter, tog sedan tyglarna och ökade och saktade gjorde lite sidoflyttningar och sådär. Hon var rätt fjollig och tittade på buskar och blommor som stack upp på vägen osv. Så travade förbi tittstället och då blev det ju ännu värre, haha. Men jag tänkte inte på det utan fokuserade framåt och tänkte inte på det runt om & då blev det genast mycket bättre. 
-
Saktade av och fortsatte med skrittarbetet sedan travade jag en ganska lång sträcka till och lät henne hitta takten själv innan jag började rulla igång i galopp. Till en början drog hon på som bara den i galoppen, så kramade tyglarna samtidigt som jag red lätt i galoppen och då lugnade hon sig lite granna och jag kunde sätta mig ner istället. För om man sitter ner när hon drar på sådär så börjar hon busa, haha knasponny!
-
Iallafall samlade henne i traven efteråt innan jag saktade av till skritt. Skrittade upp för en backe in på en annan väg. Skrittade ett tag där innan jag började trava, där fick vi en hel del oönskad galopp pga hennes överskotts energi men jag bara log. S h e i s a m a z i n g ! 
-
När hon "lugnat ner sig" så satte jag mig ner och gjorde en galoppfattning och hon rullade igång i en fin galopp. Denna sträckan satt jag ner hela tiden. Saktade av till trav och travade en ganska lång bit upp på en liten väg. Hon blev helt hyper där, haha.. För att hon visste att vi var påväg hem så jag tänkte att jag skulle galoppera av henne lite. Men han bara galoppera i ca 5 sek innan det kom en bil så saktade av och när dem kört förbi så trippade hon på tårna och var jättetaggad. Så bara "släppte" tyglarna och hon for iväg som ett skott. Travade och skrittade av i ca 10-12 minuter. Hon är så härlig! 

 
 

Kommentarer
Postat av: Samantha

Så fin häst! :)

2012-07-22 @ 23:57:05
URL: http://www.nikonist.blogg.se
Postat av: ebba & dukat

Vill du bli veckans ekipage?
va med o tävla i min blogg!

http://dukaat.blogg.se/2012/july/veckans-ekipage.html

2012-07-23 @ 00:04:14
URL: http://www.dukaat.blogg.se
Postat av: Jonna - tanneryttarna

Åh va fin! :D det är alltid så underbart när allt stämmer , kul för dig!

Svar: Ja! Hon är riktigt fin :)Allt bara stämde & ja det är underbart, hoppas det håller i sig!
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-07-23 @ 08:12:05
URL: http://tanneryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0