Aktiveringen av Ayla idag.

Åkte upp till stallet runt 12. Red ut barbacka en sväng, hon var på tårna heeela tiden. Och stannade och försökte vända flera gånger, blev riktigt sur på henne. Travade och skrittade påvägen "bort från stallet" så när det äntligen gick bra, så vände jag och då...
-
...då drar hon iväg i världens galopp, hörde ingenting för att det brusade i öronen eftersom det gick så j*kla snabbt. När jag fått upp balansen och suttit mig till rätta så drev jag på henne ännu mer. Hon lyssnade direkt så jag kramade tyglarna och berömde efteråt. Inte för att hon drog utan för att hon lyssnade både när jag ökade och när jag ville sakta av. 
-
Skrittade av och väl hemma i stallet så fick hon dricka lite vatten innan jag drog med en blöt svamp på hela henne. Hon stod och njöt hela tiden, pluttis! Efter jag gjort det så kratsade jag hovar samt sprayade på flugspray.Och innan jag läppte ut henne så gjorde jag lite mjukgörande övningar för nacken. Hon har blivit SÅ mycket rörligare i nacken sen hon kom till mig. MEN  vad tror ni inte hon gör så fort hon kommer ut? Jo - rullar sig, hoho.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0