SORF

ridskolan SORF. Jag har varit väldigt negativ mot ridskolor och inte bara SORF då på sista tiden. Men när jag var i stallet idag kom jag och tänka på en sak.
 
Visst ridskolor är hemska och jag hatar det ibland jag också. Och visst på SORF går hästarna 2-3 gånger nybörjarna sliter i munnen men det finns ju faktiskt ansvarsfulla, äldre och mogna tjejer där på SORF som gör att hästarna faktiskt får det lite bra! 
 
För vi är där och borstar på hästarna, myser med dom, ger dom godis och gosar, mockar och allt som hör till och framförallt vi älskar dom. 
 
Dom kanske inte är en privat hästar som får nya schabrak och grimmor och allt det där. Men nu är dom ridskolehästar och då är det väl bra att det finns några tjejer som får dom att känna sig speciela ändå. 
 
Jag är ju den ända "ridskoletjejen" nu i bloggen och jag ska gosa och mysa sönder alla hästar på SORF och det vet jag att det finns många fler som ska. 
 
 
/frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0