Snobben på plats!

Åh, har tusenmiljoner känslor i kroppen nu, är glad, tacksam, nöjd ALLT bra! Vill bara skrika det högsta jag kan hur glad jag är och hur mycket jag älskar ponnyn som står 10 minuter bort ifrån mitt hus. Min egen ponny.. 
-
Iallafall, första dagen är avklarad. Började med att Marie, Matilda & Malva kom upprullandes med transporten vid stallet runt.. 11 kanske? Lastade ur & släppte honom direkt i hagen. Han gick ju fri utan "gräs grimman" så han gick omkring och brydde sig inte ett piss om omgivningen eller om de nyfikna hästarna runt om. Det finns ju gräs sa Snobben, haha! 
-
Aja, lastade in grejer och så åkte vi hem skrev kontrakt osvosv. Sedan lite senare kanske runt 5-halv 6 så åkte jag och mamma upp till stallet, torkade ur mitt skåp och tog in schabrak, täcken och sådära. Så nu är allt på plats :) 
 Hämtade därefter Snobben och stallade upp honom. Han rörde sig inte ur fläcken om man inte bad om det och var väldigt nyfiken.
-
Sen så skrittade jag ut en vända på honom runt kvarteret och mamma följde med. Han var jättepigg och skrittade på i ett raskt tempo hela tiden och försökte inte ens stanna! Hoppade till 2 gånger för nån groda och för att det blåse i buskarna. Men annars gick han på hela tiden med öronen spikade framåt!
-
När vi kom hem igen så borstade jag av honom, kratsade hovar och redde ut man och svans. Sedan så tog jag in honom i boxen där hans kvällfoder väntade = glad ponny. Han och hans kompis som han står brevid i stallet står och pussas hela tiden! Så söta så ♥
Imorgon ska jag rida i alla gångarterna, jag tror det blir jättebra om han är lika glad och possetiv imorgon!
Puss på dig bästa pållen i världen, jag älskar dig! 

/ Isabel

Kommentarer
Postat av: Jocke

Mycket glad för din skull Issa..

2012-08-13 @ 04:27:53
URL: http://www.stockholmstadtjanst.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0