Mycket tankar & känslor..

Är jag redo för en egen häst? Allderless egen häst, som jag själv sätter muskler på, själv ska veta vad jag ska göra om hästen har ont där eller där osv.
 
Jag har alltid velat haft en egen häst. Att själv bestämma, och få en bästa kompis m.m. Men så kommer alltid dom tankarna upp i mitt huvud. Är jag verkligen redo för det? Den kanske arbetas helt fel av mig, får fel foder, den kanske får ett sår jag inte vet ska läkas.
 
Jag har fått så många frågor av mina vänner att "men köp en egen häst då!", men seriöst, det är inte att bara gå och köpa en häst. Det är inte att bara borsta, mocka, rida, byta vatten. Det är att köpa mat & hö, spån/halm, hovslagare, försäkringar osv. Seriöst, det får mig att få ont i magen, bara jag tänker på det. Tänk om jag skulle glömma bort hovslagaren nån gång!!!
 
Tankarna på att ha en egen häst ska ju glädja mig, inte göra mig stressad..
 
Bessi, en av våra två egna hästar.
 
Hästen jag har på G nu, är kanske inte en häst som kan hoppa tävlingar varje helg eller så. Men den duger så bra för mig, en perfekt första häst, men som ändå kan hoppas och ridas ungefär som vanligt med vad jag förstått? Sen finns det 2andra som jag också skulle vilja ha. En för ett toppenpris, och den andra är Musse. Inte till salu, men han hade vart heeeelt perfekt för mig..!♥
 
Önskar att allt funkade och jag kunde säga vem det var, några vet, för många om ni frågar mig hehe. Med den hästen känns ingen press eller så. Vi 2 löser det och så.
 
Mamma & flera har undrat om det är värt att köpa/ta hem en gammal häst. Dom har delvis rätt, men det räcker med att jag kollar på bilderna på oss och så vet jag att det är värt det. Det är värt smärtan när den är borta, för jag älskar den hästen så sjukt mycket, den har hjälpt mig igenom så sjukt mycket förut. Så fort jag hör dens namn blir jag varm i hela hjärtat. Seriöst.
 
 
Men vad tror ni, tror ni ärligt att jag, Märta Domberg är redo (med självklart hjälp från mina föräldrar & så) för en egen häst? :)
 
 

Kommentarer
Postat av: alva

Du och Isabel är nog de som är absolut mest redo för en häst här (menar inget illa mot frida eller madde)

Ni behöver verkligen en NU, känns det som, för jag vet hur noga båda ni är.

Jag tror verkligen du är redo! Behöver du hjälp med den någon dag eller behöver tips är jag såklart beredd att hjälpa till så gott jag kan. <3

2012-08-15 @ 20:19:25
URL: http://opaline.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag tycker verkligen du är redo genom att läsa den här texten bara. Du har ju iprincip tänkt på ALLT viktigt här. Det finns ju en massa människor som är villiga att komma med tips, hjälpa till om det skulle behövas osv. Hela den här texten lät ansvarsfull!

2012-08-15 @ 20:41:41
URL: http://amanor.blogg.se
Postat av: Stinaaa

hihi ;););))

2012-08-15 @ 20:46:50
URL: http://stinalaarssoon.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker inte du ska fråga andra om du är redo, utan fråga dig själv :) känn efter riktigt ordentligt och så, precis inför 7an osv, kommer du hinna/orka osv, du ska fråga DIG tycker jag :)

2012-08-15 @ 21:04:09
URL: http://Johannahedqvist.blogg.se
Postat av: Ida

Säger som Johanna, det är bara du som kan veta! Är du osäker så ska du verkligen inte ge dig in i det, spc inte nu när du börjar 7an det är de lättaste året av dom 3 kommande... Och då jag listat ut vilken häst det är så är det ju oxå ett stort ansvar, vet oxå att han är världens snällaste så jag tror att det blir riktigt bra om det blir just h*n :-) Men eftersom du vill tävla/träna tycker jag verkligen du ska tänka efter riktigt ondentligt! Lycka till.

2012-08-15 @ 21:16:38
URL: http://Idaawallberg.blogg.se
Postat av: Amanda

Som alva skrev där uppe, att du och isabel är nog mest redo enligt mig med !

2012-08-15 @ 22:11:07
Postat av: Isabel ;)

Klart du är redo för en egen häst Märtis. Om du tar hjälp utan din otroligt duktiga mamma och nån tränare eller så, så är jag SÄKER på att det kommer gå heelt sjukt bra!
-
Du är så himla duktig och ansvars full. Och om du nångång ska bort eller sådär, så har vi en hel drös med kompisar som skulle slåss för att få ta hand om din ponny. Och om inte annat så kan ju jag ta in och bara borsta och känna igenom, mocka och fixa foder. Klart jag ställer upp på dig kååmpiz <3

2012-08-15 @ 22:22:30
URL: http://salaryttarnaaa.blogg.se
Postat av: johanna

Haha kommenterar igen ;) lite tillägg, orkade inte skriva så mycket från mobilen!

Men som ida sa där, vill du tävla och träna ska du verkligen känna efter från hjärtat HUR du vill göra! :) Jag tror absolut inte det är några problem på dina kunskaper att ha egen häst, då hade du inte kunnat rida och sköta Zlatan själv. Men de du måste tänka på tror jag är att tid/ork och vad du vill göra.

Du vet (hoppas jag, annars gör du det nu) att du kommer få tävla och träna hur mycket du vill på min nya häst, och om jag listat ut hästen (som jag tror) så är det ju ingen tävlingshäst, därför tycker jag du ska känna efter innifrån vad du egentligen vill göra och hur du vill utvecklas! :) Lycka till!

2012-08-16 @ 03:00:42
URL: http://johannahedqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0