Lugn dag

Chillade hemma i pyamasen med en film & glass nästan hela dagen fram till klockan halv 5 ca. Då drog jag till stallet, mockade, sopade och såntdär. Sen tog jag in Snobben & här kan vi snacka om en ponny som ville in. Han kom i full galopp mot mig när jag ropade och stannade in förrän han var ca en halvmeter ifrån elstängslet, haha. Söto!
-
Iallafall, tog in borstade av honom, kratsade hovar, redde ut man + svans och gjorde en inbakad fläta i hans svans. Som tidsfördriv bara, han blev så fin så. Hade benskydd på, som den hönsmamma jag är, haha. Iallafall när jag sadlat och tränsat så gick jag en bit ifrån stallplanen innan jag satte upp som alltid, just för att jag vill undvika allt trassel och bråk.
-
Skrittade i ca 7 minuter sedan travade jag upp för en liten backe på halvlånga tyglar. Sedan skrittade jag en bit och travade en liten längre sträcka sen. Sedan skrittade jag hela biten hem :) Red i kanske 25-30 minuter. Blev bara en kort runda. 
-
När vi kom "hem" så stretchade jag hans ben efter att jag sadlat, tränsat och ryktat av. Han är så duktig så, min poppis. Imorgon åker gräsgrimman på. Vill ju inte att han ska lägga på sig massa, vi ska ju sätta muskler!!
En oredigerad bild från idag. Det var så mysigt, tror Snobben tyckte det var skönt att bara lunka på i sin egen takt. Imorgon taggar vi till dressyr-träning.
 

Kommentarer
Postat av: amanda

Vem ska du träna för?:D

Svar: Matilda, haha! :D Men hon är jääätte duktig, bra på att komma på bra och roliga övningar + att hon känner Snobben och vet vad han kan och inte. Så det är toppen!!! :D
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-08-15 @ 23:38:54
URL: http://amanor.blogg.se
Postat av: amanda

ja okej, kul i i vilket fall som helst! :D

Svar: Jaa!!:D
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-08-15 @ 23:59:56
URL: http://amanor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0