Joggintur med ponnyn!

Idag på mårgonen slog det mig att "shit, jag måste springa", och lite senare "shit, jag måste göra något med Gus" så grym som jag är slog jag ihop dom två grejerna. Gus & jag stack ut på en liten joggingtur tillsammans. Gick först en liten bit med honom, som uppvärmning men så fort vi passerat den stora vägen började vi springa, ett lagom tempo. Först var han lite busig haha, men sen sprang han bara efter mig lugnt. :)
 
På banvallen blev det typ race, ahah, Gus fattade att vi skulle hem.. Gick sen igenom skogen, och mellan första skogsdungen & den andra, på en liten grusväg sprang jag på all världens fart så han började ruska på huvudet & galoppera, gulle! Sista biten i skogen, tappade jag grimskaftet, och Gus tyckte det var skitkul att springa före, så större delen av skogen travade/galopperade han framför. Dom flesta kan nu i mitt läge kunnat skriva "och sen när jag ropade på honom, stannade han och väntade på mig, ååh!" men nej, det kan inte jag. Gus sket totalt i mina hopplösa försök till rop, haha...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0