En ändring i bloggen.

 Ett beslut har tagits, och jag vet inte vad jag ska tycka om det. Både och kanske? Glad men framförallt ledsen.. Först trodde jag att det bara var att gå tillbaks till ridskolan. Rida tråkiga hästar som inte gör något, en gång i veckan, för för mycket pengar.
 
Men icke, och det är väl det posetiva! Jaja, till det då. Zlatan skulle egentligen säljas, om ett halvår, om ett par månader. Något jag inte riktigt ville gå ut med såhär tidigt, för ett tag var vi inne på att köpa honom, men så blev det inte heller.
 
Men så blev inte så Imårgon lägger Johanna ut Zlatan på anonns.. Jag kan självklart inte göra något åt det, men jag förstår henne, för jag vet vilken ponny han är. Det är alltid en match på banan. Jag sitter och spänner mig och bara väntar på att han ska kasta sig.
 
Jag har kommit hem gråtandes vissa gånger för jag inte orkar, varför pressa ur mina föräldrar på pengar till en ponny jag inte ens vill rida?
 
 
.
 
Jag har blandade känslor för den ponnyn. Vissa dagar är han en bitch som blir rädd för allt. Andra dagar har han vart så perfekt att det inte var långt ifrån tårarna. Han är speciell, och säg vad du vill, men han är svår. Han har ett temprament och behöver någon som kan sätta han på plats.
 
Ibland har jag kollat på dom andra, som rider sina hästar, allt ser så bra ut och jag tänker, varför kan inte jag & Zlatan rida förbi dom där jävla höbalarna utan att han ska fjanta sig, varför ska jag inte kunna ha piska och varför ska Zlatan försöka bocka av mig när vi hoppat ett hinder, medans dom andra har det så jävla bra? Vad har jag gjort för fel?
 
 
Jag tänker inte snacka skit om denna ponny, på något sätt. Jag tycker jättemycket om honom, ändå. Han ligger mig varmt om hjärtat, och jag skulle ändå aldrig tacka nej åt honom, som jag skrev förut, jag har fett mig fan på att knäcka denna ponny, och om jag hade fått en chans hade jag fortsatt kämpa.
 
Jag tycker ändå att Johanna gör rätt val. Hon ska lägga sina ponnyår på någon ponny att satsa på och ha kul med, inte kämpa med och så. Kolla in hennes BLOGG om ni vill läsa lite mer.
 
 
 
Det bra är väl att Johanna ska kolla efter D-ponny som jag då förmodligen ska bli medryttare på istället. Så ingen ridskolan, och förhoppningsvis en ponny som jag kan utvecklas mer med och tävla och ha kul med! :)
 
/Märta
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

<3

2012-08-12 @ 02:33:07
URL: http://Johannahedqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0