Jag har sjäv vart där..

Den där människan som inte fatta meningen det där stora, klumpiga djuret. Hästen.
-
Som inte brydde sig, tyckte precis som många andra, att dom inte hade någon mening. Som en "icke hästmänniska" förstå man inte hur EN HÄST (!?!?!) kan ha nån mening. Och som en "riktigt hästmänniska" fattar man inte heller hur en häst INTE kan ha en mening. Jag vet, var där för bara några år sedan.
-
Som "icke hästmänniska" försår man inte jobbet som ligger bakom en häst. Man tänker inte på mocking, fodring, på att hästen ska musklas, ridas ordentligt osv osv. Sen så bryr man sig inte helller för den delen.
Man tycker att ridning fan inte är någon sport och absolut inte något som ska gå som sport på OS. Jag tycker det är synd att mamma & pappa aldrig haft intresse för djur på det sättet.. Känns liksom som att djur verkligen är min passion, på riktigt, och det är INTE bara hästar. Känns som att jag slösat bort 10 år på ingenting. Det är ju liksom djur jag vill hålla på med och inget annat. Känns som att jag gilder bort från ämnet lite nu, men aja.
-
Vet egentligen inte vad jag vill komma med detta inlägg, mer än bara att ni inte ska lägga ner energi på "icke hästmänniskors" onödiga kommentarer osv. för dom fattar inte. Dom är som barn, fast med hästar eller nått... Okej, känner att detta vart ett otroligt tråkigt inlägg men skitsamma. Jag har skrivit så mycket nu att jag inte orkar ta bort allt igen, hihiö.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0