Min bloggpause fick vara igårkväll.

Igår hoppade jag Zlatan, tänkte inte ha höjder, bara kul, men ås vipps var vi uppe på 85, och Zlatan tvekade inte ens, öronen var spikrakt fram, gulle..!

-
 
Jag tog iallafall först in honom. Borstade, sprayade på hans sår, kratsade hovar och allt vanligt. Sadlade, tränsade, satte på martingal och fram/bakskydd. Hade på bakskydd bara för att vi skulle hoppa, ville vara på säkra sidan!
 
När jag kom ut på banan började jag skritta fram lite. Sen så värmde jag upp som jag brukar göra. Volter, ställa honom och få honom i en pin form, tyckte det gick jättebra! Jättebra med det, men asfjantig när vi red förbi höbalarna.. För det mesta gjorde han inget, men han bara väntade på att få slänga sig iväg. Jag försökte ställa honom åt andra hållet, men han är heeeeelt stum/stel i vänster, SJUKT! Dom få gångerna han kastade sig röt jag åt honom på skarpen, gick på honom rejält och vände om och gick förbi där igen, så slutade han. Jag hoppade av och gick förbi där några gånger, och efter det tyckte han inte heller det var lika läskit. :)
 
Jag började sen hoppa fram, först var det en bom & sen ett hinder, men eftersom vi var tvugna att galoppera förbi hans "räddställe" ändrade vi så jag bara kom på ena sidan på ett hinder. Jag hoppade & hoppade, Zlatan tyckte det var jättekul, och tvekade inte en gång. Vi kom fel ibland, men för det mesta hoppade han av bra. :)
 
Jag hoppade upp till 85, och han hade spetsade öron, blev så glad! Avslutade där, då det kom en till tjej som skulle hoppa, och att Zlatan började bli lite trött, så vi slutade när det gick bra. Dock kom vi helt fel sista gången haha, men det gick. :)
 
Under själv hoppningen så medans vi red som vanligt sökte han sig verkligen ner och fick en jättefin form! Slutade även fjanta sig, för han fokuserade på hoppningen, så jag är faktist väldigt nöjd med passet :)
 
 
Hej framåtlutad tjej..! 
 
Pigg ponny! :)
 
 
På bilden över ligger bommen på 85cm. Jag la han fel så vi hoppade av för nära, och mina skänklar åkte bak haha, men kolla öronen på åda bilderna, ahw..!♥
 
Jag är faktist nöjd över mig själv som vågade hoppa 85cm med Zlatan. Först fick jag en klump i magen av att hoppa ett kryss, sen hoppade jag 85cm! Tack till Madde & Isabel som peppade mig så mycket också, det gjorde mig säkrare!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stinis

Gud så kul!!!! Det här inlägget peppade mig lite faktiskt hiho!!! Behövde det antar jag!! :))

2012-08-19 @ 13:00:28
URL: http://stinalaarssoon.blogg.se
Postat av: Isabel Håkansson

Det gick skitbra för er igår! Märks att du är lite osäker, men jag vet ju inte vad som hänt innan liksom. Men sen när vi sa åt dig att håll inte in honom & vänta inte på att han ska göra nått. Då gick det huuuuuuurbra som helst! Såg skitbra ut, verkligen! Fina ni <3

Svar: alltså håll inte in honom innan hinder och tro inte att han ska vägra, du förstår <3 Somsagt, skiiitduktig! <3 Han tvekade inte en sekund!
salaryttarnaaa.blogg.se

2012-08-19 @ 13:46:58
URL: http://salaryttarnaaa.blogg.se
Postat av: johanna

åh haha va sötaa ni är! Tror visste att han kan ta tillbaka till självförtroende om du har den inställningen ;)

2012-08-19 @ 15:53:37
URL: http://johannahedqvist.blogg.se
Postat av: johanna

tycker förresten ni båda ser ut att ha väldigt roligt! Så ni får väl hoppa snart igen, så kan jag vara med och fota ;)

2012-08-19 @ 15:54:16
URL: http://johannahedqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0