Barbacka

Var igentligen tänkt att han skulle vila idag. Men så tittade jag på vädret och såg att dagen imorgon skulle bestå utav spöregn, så jag bestämmde mig för att rida ut barbacka en sväng imorgon så får han vila imorgon istället. Är så himla omotiverad när det regnar så det finns inte. 
-
Så imorgon blir det mockning, utfodring och borstning. 
Tillbaks till idag - började med att mocka, la in foder osv. Sen så gick jag ut till hagen med tränset i ena handen och ridhjälmen i den andra. Tog av grimman och lät flughuvan sitta kvar sedan tränsade jag honom och satt upp. Han var så duktig, hoppade till för 2 saker, men han såg ju sämre eftersom han hade flughuvan. Säkert därför.
-
Kände mig ju lagomt snygg med mjukisbyxor, converse, en stor munkis, en ponny med flughuva under tränset och jaa.. Iallafall, han var monsterpigg ni skulle bara sett första galoppen och efter första galoppen. Han sprang på som bara den, haha. Träffade på en tjej med en D-ponny som jag red en bit med, och vi galopperade om dem så det bara skrek om det, haha. 
-
Märkte att han fått ett inte så litet skav utav gräsgrimman som blödde och allt. Så tvättade rent det och sedan så smorde jag in med mjukgörande. Gav honom en morot och ställde in honom. Gullegubben ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0